موسسه مطالعات جهان معاصر، مبتکر آموزش، پژوهش و مشاوره برگزار می کند:
دوره آموزشی «تحلیل پیشرفته محیطهای رقابتی تجارت و کسبوکار»
ویژه سازمان ها، ادارات و نهادهای خصوصی و دولتی
محیط کسبوکار در دهههای اخیر بهعنوان یکی از کلیدواژههای مهم در مباحث اقتصادی مطرح شدهاست. اخیراً نیز این مفهوم بیشتر مورد توجه کسبوکارها قرار گرفته است و صاحبنظران کوشیدهاند این مفهوم را با دقت و حساسیت بیشتری موردتوجه قرار دهند. کارشناسان و صاحبنظران حوزه های کسبوکار طی چند سال گذشته مقالات، کنفرانسها وسخنرانیهای متعددی در این زمینه ایجاد نمودهاند.
درک نظری آگاهانه از محیطی که سازمان در آن فعالیت میکند، در کنار درک تاثیر متقابل سازمان بر محیط، منجر به بهبود بهرهوری سازمانی و اثربخشی همراه با افزایش ظرفیت توسعه سازمان و استفاده هوشمندانه از منابع میشود.
سازمانها برای ماندگاری خود، نیازمند پایش دائم محیط کسب و کارشان هستند. پایش محیط کسب و کار، به معنی شناسایی فرصتها و تهدیدهای محیطی، به همراه ارزیابی و توسعه توانمندی های داخلی سازمان، امکان استفاده به موقع از فرصتها و فرار از تهدیدها را برای آنها فراهم میآورد. امروزه تدوین استراتژیهای مناسب بدون پایش منظم محیط، به امری غیرممکن تبدیل شده است. از سویی با گسترش جهانی سازی، مفهوم محیط کسب و کار برای بسیاری از صنایع در حال تغییر و گسترش است.
به عبارتی برخی صنایع برای پایش محیط، مجبور به پایش گسترهاي به پهنای کل جهان هستند و این یکی از چالشهای اساسی فراروی مدیران بنگاههای اقتصادی در دنیای امروز است. بنگاههای اقتصادی درکشورهای پیشرفته جهان، نظیر: ایالات متحده امریکا، اروپای غربی و ژاپن از سالها پیش با این چالش روبه رو هستند. برای بنگاههای مستقر در کشورهای بلوک شرق، آغاز این چالش از دهه گذشته بوده؛ حال آنکه تعداد قابل توجهی از شرکتها در کشورهای در حال توسعه که به دلایل مختلف بازارهای خود را به روی شرکتهای جهانی نگشوده اند هنوز در معرض آزمون رقابت جهانی قرار نگرفته اند و نگاه آنها به محیط کسب و کار محدود به حریم بازار محلی شان است.
سرفصل های دوره:
شناسایی و ارزیابی دادههای مربوط به تدوین استراتژی
تحلیل محیط خارجی و داخلی
شناخت صحیح و دقیق نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها
ارزیابی توان و ظرفیتهای نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها
شرایط و وضعیت مطلوب تحقق نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها
اندازهگیری اثر ناشی از وقوع نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها
تحلیل PESTEL (برای محیط کلان)
تحلیل رقابتی پنج نیروی پورتر (برای محیط صنعت)
تحلیل زنجیره ارزش (برای محیط شرکت)
اهمیت دوره:
تجزیه و تحلیل رقبا یک روش عملکردی تجاری اساسی است که به کسب و کارها کمک می کند تا فضای رقابتی را درک کنند و بینش های ارزشمندی در مورد فعالیت های رقبا به دست آورند. با تحقیق و تجزیه و تحلیل دادههای رقبا، کسبوکارها میتوانند فرصتهای جدیدی را برای متمایز کردن خود از رقبا و همچنین بهبود محصولات یا خدمات خود شناسایی کنند.
علاوه بر این، درک رقابت به شرکتها اجازه میدهد تا استراتژیهای موثری را توسعه دهند و تصمیمگیری آگاهانه در مورد قیمتگذاری، کمپینهای بازاریابی، طرحهای توسعه محصول و موارد دیگر بگیرند. تجزیه و تحلیل رقابتی اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه عملکرد رقبا در بازار ارائه می دهد تا کسب و کارها بتوانند یک قدم جلوتر از رقبا باقی بمانند.
چرا باید از دوره برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟
تحلیل و آنالیز رقبا برای رشد کسب و کار شما ضروری و حائز اهمیت است. با استفاده از این تحلیلها، میتوانید نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بیابید، محصولات و خدمات خود را با آنها مقایسه کنید و برنامهریزی برای رشد کسب و کار خود داشته باشید.
ما در تحلیل کسب و کارها و ارزیابی رقبا به شما کمک میکنیم تا موقعیت خود را در بازار شناسایی کنید و با استفاده از این تحلیلها، توانایی رشد کسب و کار خود را افزایش دهید. در راهکارهای تحلیل و آنالیز رقبا از روشهای تلفیقی علوم مدیریت، اقتصاد و سیاست استفاده می کنیم تا بتوانیم به شما در شناسایی رقبا، لزوم و مزیت بازاریابی و مسیر موفقیت، کمک کنیم. واقعیت آن است که از طریق تحلیل رقبا شما میتوانید ایدههای جدید، استراتژیهای بازاریابی و بهترین راهکارهای رشد و برتری کسب و کار خود را شناسایی کنید.
سازمان ها و نهادهای علاقه مند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرند:
۰۹۹۸۱۱۹۷۷۸۳